Bir düşünün, ikna edilmediğiniz ya da birini ikna etmeye çalışmadığınız gün var mı?
İş dünyasında, sosyal ortamlarda, bir projeyi sunarken-sunumu izlerken, fikri savunurken-savunanı dinlerken, satın alırken-satış yaparken, sohbet ederken, televizyon seyrederken, sokakta gezerken iknanın tüm teknik ve pratikleri ile karşı karşıya kalmıyor muyuz? Her taşın altından, her kavşaktan bir mesaj ve imge fışkırmakta ve biz, bu mesajların / imgelerin / tavsiyeler ve cazip teklifler paketinin içini açıp payımıza düşeni almıyor muyuz?
Neden ikna oluyoruz ve nasıl ikna ediyoruz? Hayat trafiğinin belki de en yoğun hattı olan ikna’da yol alırken bu yolun zeminini, altyapısını, karşılaştığımız manzarayı biraz derinlikli düşünmeye değmez mi?
İkna’nın üzerinde düşünmeye değer olduğunu ilk farkeden Aristo, iletişimi “ikna etmenin bütün uygun anlamları” olarak açıklamış. İknayı mümkün kılan yol ve yöntemleri de, yerinde yaptığı gözlemlere dayanan tutarlı bir felsefi yaklaşım içinde sınıflandırmış. “Her İnsan Bir İknacıdır” başlıklı atölyemizde, filozofun ikna’nın üç bileşeni olarak tanımladığı “ethos, logos ve pathos”a yani duyguya, akla ve ruha hitap etme sanatının ayrıntılarına uzanacak; “bilincin gözüne girip dikkatimizi bilinç dışına vermenin” yani bilinç dışını ikna etmenin ipuçlarına değineceğiz. İkna gücü yüksek kişilerin “hazırlıklı olma” hallerinin katmanlarına inecek ve özfarkındalıkla hareket etmek kaydıyla ses tonundan beden diline, kılık kıyafet seçiminden mekân kullanımına, hazırlıklı olma deneyimini hep birlikte örnekleyeceğiz.
İletişiminizde ‘hayır’ yerine ‘evet’ler biriktirmek, içinizdeki “iknacıyı” daha da etkin kılmak istiyorsanız bize katılın.
EĞİTİMİN İÇERİĞİ:
- İletişimde İknanın Yeri
- İkna nedir? Ne değildir?
- Etkili Olmak ve Etkilemek
- Kişisel İmajı Hedefe Ulaştırmak
- Bilinç ve Bilinçdışıyla İletişim
- İknanın Psikolojisi
- İkna Prensipleri – Yöntemleri – Süreçleri
- Akla, Duyguya, Ruha Hitap Etme Sanatı
- Hikaye Anlatıcılığının Gücü
- Çatışmayı Uzlaşmaya – Hayırı Evete Dönüştürmek
- Bütünlüklü Bir İlişki Yönetimi Bakış Açısıyla İkna
- Sonuçlandırma / Değerlendirme
Eğitmen: Pınar Saklıyan Koçali
Katılmak veya bilgi almak için bize ulaşın!
Kontenjanlarımız kısıtlı olduğundan ve atölyeler senede birer kez gerçekleştiğinden; katılmak istediğiniz atölyeye bir an önce kaydınızı yaptırmanızı öneririz.
Tweet